Зміст

пʼятниця, 11 липня 2025 р.

"Політичний четвер"

Ні, не рибний, політичний - старші люди знають, про що йдеться. Але в нас зараз не про радянську бувальщину, а про вебінар. Що, без назви? Ні, діло в тому, що не один вебінар - лекція з обговоренням, а ціла серія (ПЧ - звернули увагу?). Так, саме по четвергах. Про організаторів більше тут, але от погляньте для початку першу зустріч:


Ну і тепер про це поговоримо.

1. Загальне враження і пропозиції

Дуже корисна справа, вкрай необхідна. А щоб вона була успішна, то кожен (!) учасник чи слухач цього курсу має щось в цьому руслі і зробити, як цілком слушно Олексій Івашин зазначив. А зараз пропозиції для організаторів.

1.1 Пропонується метою курсу вважати визначення політичної позиції учасників. Чи їхній політичний камінгаут, як хочете. Що є чи має бути результатом навчання. І може бути показаний в такий спосіб. Ну а окремі допоміжні міркування, одержані під час одної дискусії, можна побачити ще тут. Мабуть, не треба наводити аргументацію, що людина з позицією, артикульованими політичними поглядами - це учасник політичного процесу. А без поглядів - здобич популістів.

1.2 Пропонується на сторінці Фонду, що була згадана раніше, запустити відповідну групу (бачили, які на сторінці Фонду вже є?). Звісно, як майданчик для обговорень почутого під час лекцій. А може краще мати окрему сторінку курсу і вже групу для кожної теми чи кожного лектора? Може й так. А можна так: для початку групу як старт процесу, а далі як хто з лекторів схоче (див. п.1.3), то нехай і групу для кожної теми запускає. А сайт? Ну і сайт би не завадило запустити. Чи розділ на якомусь з тих, що вже існують. Але це вже факультативно.

1.3. Прозвучало прохання від організаторів поширювати запрошення на курс по різних форумах, платформах, знайомих. Цього замало. Було б добре, аби кожен учасник (ну хто відчуває сили і бажання) започаткував відповідний форум (групу) на якійсь сторінці - чи то свого закладу освіти, чи ОСББ, бібліотеки, громадської чи партійної організації. А може і сторінці громади (1, 2), чого ж ні? Ну і взявся бути там модератором. А як нема ще сторінки? Так от вам і нагода її запустити, почати процес будівництва сучасного інформаційного кластеру тої організації.

Тепер переходимо до пропозицій окремим учасникам команди організаторів. Цей перелік чи його вміст буде в міру просування курсом збільшуватись чи поширюватись, але почати варто вже зараз.

2. Марія Чілей

2.1 Запрошую пані Марію і її команду взяти шефство над такою сторінкою. Згадану раніше групу (див. п.1.3) започаткуємо саме тут. А можна тут. Втім, треба мати на увазі от що. Так, так, хто має навчати пенсіонерів сучасних ІТ-технологій? Та не якихось, там, уявних чи абстрактних дідів і бабусь. А власних. Ну може сусідів. Так, залучати на курс, ну і проводити з ними дискусії - дуже плідна буде історія. І з точки зору навчання, і з точки зору розвитку нашого суспільства - два в одному.

2.2 Запрошую учасників одеського молодіжного кола активістів до запуску шкільних газет по власних закладах освіти. Так, так, в кожній школі. Почати можна з навчання. Ну, ще поглянути на приклад. І взятись за цю справу практично, приділяючи, звісно, в тій новій газеті певну увагу курсу, про який ми зараз говоримо.

2.3 Запрошую пані Марію запустити власний блог. Можна на якомусь сайті ЗМІ. Можна на сайті якоїсь суспільної організації. Можна власний, персональний чи колективний, от наприклад. Бо для того, щоб курс був успішним, треба розмовну форму (вебінар) доповнити ще друкованою. Аби кожен учасник міг висловитись ще й так. Відтак ця пропозиція вже не тільки для пані Марії, а саме для кожного учасника, що бачить себе в політичному процесі не тільки слухачем (безсловесним, що тільки лайкає), а ще і спікером, а відтак а'ктором, себто, як ми вже зазначили раніше, активним учасником політичного процесу. З власною позицією і власною думкою, окресленою зрозуміло і переконливо для аудиторії. По-сучасному. Цього треба навчатись практично, згодні?

3. Олексій Івашин

3.1 Пана Олексія і його друзів запрошую взяти шефство над такою сторінкою.

3.2 Я був би радий запропонувати пану Олексію так само багато, як і пані Марії, але... Там, де школа, ОТГ, молодь, пенсіонери я відчуваю більшу впевненість у тому, що і як можна чи треба було б робити. Але там, де ветерани... Маємо думати над цим разом.

4. Інші учасники

Все, про що йшлось вище, кожен може прикладати до себе. Як є бажання. А як в процесі роботи на курсі в нас будуть з'являтись нові обставини чи ідеї, то що ж заважає їх сюди додати? При тих лекціях, що складуть серію ПЧ.

5. Протокол

11.7 запрошені згадані персоналії, повідомлення зроблено також по відповідих форумах. Наступного дня маємо 17 переглядів, але ніхто нічого не сказав... То що робити? Чекати? Ні, як порадив колега, треба діяти, рухатись

6. Додаток

Я спочатку пропозицію 1.1 написав, а потім став думати: а чи я правий в цьому відношенні? А ну спитаю ШІ. Тепер, от, цитую (червоний - це вже від мене, ШІ це не підкреслював окремо):

Огляд від ШІ
+2
Політично свідомий - це особа, яка має чітке розуміння політичних процесів, інститутів та ідей, а також активно цікавиться та бере участь у політичному житті суспільства. Така людина здатна аналізувати політичні явища, формувати власні погляди та брати участь у громадській діяльності, спрямованій на покращення політичної системи та життя суспільства. 
Основні риси політично свідомої особи:
  • Знання про політику:
    Розуміння основних політичних понять, інститутів (парламент, уряд, суди), та процесів (вибори, референдуми, прийняття законів). 
  • Аналітичне мислення:
    Здатність критично оцінювати інформацію, виявляти маніпуляції та розрізняти правдиві та неправдиві твердження. 
  • Активна участь у політичному житті:
    Співпраця з політичними партіями, громадськими організаціями, участь у виборах, протестах та інших формах громадської діяльності. 
  • Формування власної позиції:
    Вироблення чітких політичних переконань та вміння їх відстоювати. 
  • Відповідальність:
    Розуміння наслідків своїх політичних дій та рішень. 
  • Справедливість та чесність:
    Дотримання моральних принципів у політичній діяльності. 
Приклади політичної свідомості:
  • Вивчення програм політичних партій та вибір тих, що відповідають власним переконанням.
  • Участь у громадських ініціативах, спрямованих на вирішення соціальних проблем.
  • Підтримка кандидатів на виборах, які мають чітку програму та демонструють відповідальність.
  • Критичне ставлення до дій влади та висловлювання своєї думки.
  • Участь у мирних протестах з метою захисту прав та свобод громадян. 
Політична свідомість є важливою умовою для розвитку демократичного суспільства. Вона дозволяє громадянам брати активну участь у житті країни, впливати на прийняття рішень та контролювати владу. 



Немає коментарів:

Дописати коментар

Будь ласка, не вагайтесь, Ваша думка важлива.