вівторок, 16 листопада 2021 р.

Золота п'ятірка

Ні, не про футболістів піде мова, про золоті ключі до майбутнього.

Що таке глобальні навички, і які з них актуальні у 21-му столітті?

Все частіше люди визнають, що глобальні навички є вирішальними для їхнього успіху на ринку праці та в суспільстві в цілому. Студенти на всіх рівнях освіти потребують розвитку глобальних навичок, щоб активніше брати участь у глобалізованому суспільстві 21 століття.
У роботі під назвою «Global Skills: Building Single Citizens in the 21st Century» експертна група Oxford University Press визначає 5 взаємозалежних кластерів навичок, які мають вирішальне значення для майбутнього успіху в освіті, бізнесі та суспільстві.
 
1 - Спілкування та колаборація

Це найважливіший глобальний кластер навичок. Спілкування можна визначити як здатність використовувати мову чи невербальні форми спілкування у спосіб, який відповідає контексту, меті спілкування та засобам комунікації – віч-на-віч чи цифровим. Вся справа в усвідомленому управлінні соціальними взаємодіями.
Колаборація передбачає роботу з іншими та обмін ресурсами для досягнення спільної мети. Це вимагає від людей бажання вчитися у інших і віддавати свої ресурси, якщо це приносить користь спільній меті.

2 - Креативність і критичне мислення

Творчий процес – це друга глобальна майстерність. Вона передбачає інноваційне мислення для пошуку нових ідей та вирішення існуючих проблем.
Критичне мислення йде рука об руку з творчістю. Це вимагає вміння оцінювати інформацію та покладатися на навички вирішення проблем, щоб зробити збалансоване судження. Критичне мислення також включає оцінку надійності та точності онлайн- та офлайн-джерел, що є вирішальним у будь-якому творчому процесі.

3 - Міжкультурна компетентність і цивільна поведінка

Міжкультурна компетентність, безсумнівно, є актуальною глобальною навичкою. Це стосується вміння управляти міжкультурними взаємодіями з повагою, обізнано і чутливо.
Крім того, часто вживається термін глобальна цивільна поведінка. Це розуміння своєї відповідальності як члена суспільства за локальні та глобальні проблеми, такі як стійкість та інклюзивність. І міжкультурна компетенція, і цивільність ґрунтуються на повазі та відкритості до інших.

4 - Емоційна саморегуляція
 
Четвертий кластер навичок – емоційна саморегуляція. Здатність ідентифікувати, розпізнавати та розуміти свої емоції називається емоційною саморегуляцією. Це також включає знання регуляторних стратегій для правильного управління емоціями. А це головна основа благополуччя.
Почуття цілі та підтримувальні соціальні зв’язки однаково важливі для благополуччя. Це також передбачає прихильність до позитивних практик фізичного та психічного здоров’я.

5 – Цифрова грамотність

Термін «цифрова грамотність», будучи п’ятим кластером, відноситься до технічних, соціальних та індивідуальних навичок, необхідних для навігації в різних зростаючих і постійно мінливих каналах цифрового спілкування.
З цими навичками ви можете ефективно інтерпретувати, керувати, ділитися та створювати сенси.
Глобальні навички готують вас до успіху в будь-якій кар’єрі
Кожен студент у будь-якій ситуації повинен мати доступ до програм розвитку глобальних навичок. Глобальні навички є бажаними результатами навчання та аспектами збагачення навчальних програм.

Джерело. Олені Михайленко щира подяка за цей текст. Я його ще і сам як слід не прочитав, треба ще подумати, поміркувати. Під кутом того, що це означає для України взагалі і її громадян - кожного конкретно. Спробуємо по порядку?

1. Так, ми не вміємо розмовляти. Щоб робити щось разом. А це не випадково стоїть на першому місці. Ну і Харрісон так само на перше місце ставить "радіус довіри".

2. Так, нам потрібна і нестандартність, і творчість, і позбавлення чогось радянського, що сидить в нас, а ми і не помічаємо.

3. Для нас це ватники і бандерівці. Радянські люди по суті, але в різних, так би мовити, інкарнаціях, в різних ролевих "капелюшках".

4. О, ну це звісно: як почнуть щось обговорювати - так і лаються. Вже за п'ять хвилин від того, що ж можна чи треба зробити разом, перейдуть до "а хто ти такий"!

5. Повертаємось до п.1. Як можна сподіватись на розмову, і то ж ефективну, без Мережі?










Немає коментарів:

Дописати коментар

Будь ласка, не вагайтесь, Ваша думка важлива.