понеділок, 20 лютого 2023 р.

МММ

Життя – найкращій казкар, от послухайте три історії на букву М (чи дві з половиною), які трапились останнім часом. 
Історії про педагогів, але ж батькам школярів, батькам батьків, що вже на пенсії, та й усім, дотичним нашої освіти, буде, я сподіваюсь, цікаво.
 
М1

Це історія від Марії Замелюк. От її докладний опис.

М2

А далі історія від Марини Іванової. Почалась вона так (і є ще запис на ЮТюбі).

А продовжилась М2 точно так, як і М1. Якось розчинилась, зійшла нанівець, як це трапилось трохи раніше.

М12

Або, як хочете, ММ – спроба ці дві історії поєднати чи осмислити і дати їм нове життя. А для цього ж треба сформувати навчальну групу. Принаймні одну. Найкращій варіант – в методоб’єднанні школи. В природничому чи гуманітарному? А в вашій школі два? Чи жодного?

Власне, я вже їх поєднав ось де. Як у нас там діло піде, то потім розкажу, але зараз, кому цікаво, то може скористатись прикладом оформлення, так би мовити, навчальної програми з двох частин. Вже засобами Фейсбуку - там це називається Посібники. Але це просто формат подання навчального матеріалу, він не є ані єдино можливим, ані критичним.

М3

Критичним елементом для формування будь-якої навчальної групи дорослих є її лідер. Тут про це докладніше, і це вже виринає третя М-історія. А лідер - це директор? Чи заступник директора, педагог, призначений керівником методоб’єднання? Може, методист якогось відділу чи центру, ОІППО, може якоїсь кафедри? А може депутат, член комісії, що відповідає за освіту? А може пенсіонер? Журналіст чи педагог. А може інженер чи агроном – цілком підходить.

Може, може… Питання тільки в тому, щоб мати бажання таку групу створити і з певною кількістю педагогів (і батьків?) дистанційно попрацювати. Подати особистий приклад такої роботи, бо ж під час навчання дорослих завжди йдеться саме про це. Профі від менеджменту звуть це лідерством. Профі від андрагогіки фасілітацією. Але як по-простому, то йдеться саме про особистий приклад у навчанні, здобутті нових знань і вмінь, досягненні конкретних і зрозумілих результатів. Або компетенцій, які можна побачити (чи почути), зрештою якось же помацати…

Майданчики чи формати

Втім, як казати про організацію навчання, то і віртуально проект МММ може бути підтриманий.

По-перше, на відповідних майданчиках, вже згаданих раніше у М12.

По-друге, у форумах, присвячених методоб’єднанням як таким та вчительським сайтам. Запровадимо там тему #МММ і подивимось, може хтось з тих чи інших причин не може виступити лідером нової навчальної групи у своїй школі чи місті, ОТГ. А хотів би до проекту долучитись. І мати відповідний контакт зі своїми колегами, що так само в своїй школі відповідних умов не мають, а хотіли б спробувати. Це люди з високою внутрішньою мотивацією, можуть вони одне-одному допомогти в тих двох форумах? В рамках віртуальної чи дистанційної навчальної групи. Звісно, що можуть. Дамо їм таку можливість. Так само ті, хто таки у власній школі сформує навчальну групу – ну йому ж захочеться про це розповісти на національному рівні? І одержати підтримку тисяч (!) колег з тих самих форумів. Так, може бути.

Отже, колеги, що скажете? А може щось і зробите?

---

Після запрошень по різних форумах текст переглянуто 82 рази - без відповіді. Ну десь були лайки поодинокі, але не більше. Нема інтересу до реального самовдосконалення, навчання, особистого розвитку. Хіба що така от розмова.

2 коментарі:

  1. Якщо мова йде про 3-й вік, то забагато писанини, яку автор пропонує вичитати та ще й на неї відреагувати. Не для того ми потратили час 2-х попередніх "віків".

    ВідповістиВидалити
  2. Справа в тому, що вичитане раніше застаріло. Різною мірою, але... А багато чи мало - забагато чи замало - це ж процес живий? Ви скільки готові на читання щодня витрачати?

    ВідповістиВидалити

Будь ласка, не вагайтесь, Ваша думка важлива.