четвер, 9 листопада 2023 р.

Зум-конференція

Про неї тут, а як хто не полюбляє ходити на посилання, то ось про що йдеться:

Далі ми ще зробимо додаткові пояснення.

🔺️ Сесія 1. Навчання медіаграмотності людей старшого віку: міжнародний досвід.
Важливі питання до обговорення під час сесії 1:
— з якими викликами зіштовхуються стрейкхолдери в різних країнах у процесі реалізації проєктів з медіаграмотності для людей старшого віку;
— які особливості роботи з цієї віковою групою? (на прикладах реалізованих проєктів);
які є успішні кейси?
— на що варто звернути увагу Україні в роботі з цією вікової групою?
Модераторка:
Галина Будівська, Український інститут медіа та комунікації
🔺️ Сесія 2. Робота з людьми старшого віку в сфері медіаграмотності в Україні: виклики та проблеми.
Важливі питання до обговорення під час сесії 2:
— чи достатньо уваги приділяється цій віковій групі в сфері медіаграмотності в Україні?
— які особливості роботи з цієї віковою групою? (на прикладах реалізованих проєктів).
— які заходи потрібно вжити на державному рівні та рівні інших стейкхолдерів для покращення ситуації в сфері МГ для людей старшого віку?
— на які теми/напрямки треба звернути увагу в роботі з цією віковою групою?
Модераторка:
Оксана Волошенюк, Академія Української Преси

На посиланні буде ще запис з часом, можна буде подивитись, а поки що враження чи тези, що їх треба було б, мабуть, обговорити з колегами?

1. Геть медіаосвіту

Дорослим, та ще й поважного віку, не можна казати про те, що їх будуть освічувати. Дорослим треба допомагати вирішувати конкретні і важливі для них життєві завдання. За допомоги нових компетенцій, що будуть набуватись в процесі спільної роботи в групі. Життєві завдання? Які саме? Критичні: побудова євро-України, зокрема сучасного інформаційного поля власної ОТГ чи міста.

2. Геть державу

Ми ж пересвідчились: коли за діло береться волонтер, то воно якось результативніше. Токвіль свідчить: берімося за діло власноруч - збудуємо путящу країну.

3. Школа заборгувала

Так, радянська і пострадянська, поки вона в нас не НУШ - вона заборгувала, не навчила тих, хто сьогодні вже дорослий, того, що мала б. То, може, повернути борги за допомоги сьогоднішніх учнів? Ну і через батьківську раду школи. Школа ж не просто частина територіальної громади, вона, озброєна сучасною концепцією, що продуктивна для освіти дорослих. А бібліотека ні, не готова для такої роботи. А тим більше соцзахист.

4. Газета чи групи в комунікаторах?

Газета - це інститут. Її розбудова - в школі чи територіальній громаді - це і є та сама перша сходинка до євро-України, що її ми збираємось будувати разом. А групи на будь-яких платформах чи комунікаторах, в Телеграмі, Вайбері, на ЮТюбі, навіть шкільне радіо - це просто розвиток інтегрованої редакції, її медійного поля.

5. Дискусія

... є головним інструментом розвитку будь-якої спільноти. Ефективна полеміка - медійна компетенція найвищого гатунку. Ну і потужний індикатор: там, де нема дискусій, застій.

Чи відбулась на Зум-конфереції дискусія? Ні. Спікери були стиснуті регламентом. Запитання, що їх можна було поставити через чат, не були помітними. А загалом дискусія в тому живому античному форматі, що відбувається інколи на панелях тих чи інших конференцій, коли спікери в живому контакті, в Зумі можлива? Звісно, що так, але тільки тоді, коли учасників, мабуть, до 5-7? Не знаю, я не бачив такого. А в нашій конференції учасників було, здається, біля восьми десятків.

Але як вважати це вступом до дискусії, то він є дуже потужним, правда? Окреслено багато аспектів проблеми, згадано про різні підходи до її вирішення, пропоновані різні методики чи технології. Чудово. За умови, що все це фахівці ще і обговорять без жорсткого регламенту - може в своїх блогах, як от я зараз, а може і в наукових публікаціях. Тоді будемо мати поступ, а не галочку про те, що захід відпрацьовано. А організатор конференції має подбати про механізм продовження дискусії. Він елементарний, просто треба завести на якомусь сайті відповідний фрагмент з посиланнями на тексти учасників (див. далі про Зум-клуб).

6. Важливий аспект

Юний журналіст друкує наосліп? А просто журналіст? А педагог? Чи варто цього навчатись в третьому віці? Повертаючись до п.5 спитаємо себе, чи наші учасники друкують наосліп? Їм це треба? Ну навчитись. Показати приклад своїм студентам.

7. Згори донизу чи знизу догори?

Територіальна шкільна газета може бути федерацією газет закладів освіти. І навпаки: шкільні редакції можна розглядати як філії міської. Батьки, діди і баби - вони ж в процесі? Вони ж час для цієї роботи мають? А вміють, вміють допомогти онукам запустити газету? Може їм потрібна якась окрема пенсіонерська? Ну треба спитати. Але відповідь в кожній територіальній громаді має бути своя, знайдена (див. п.1) за участі досвідчених і небайдужих мешканців. Так, третього віку.

8. Дистанційка

Базовий режим чи опція? Повертаючись до п.5, маємо визначити, що для продуктивної дискусії сьогодні можливий лише дистанційний режим. І справа не тільки і не стільки в самому процесі, скільки в залученості аудиторії. Ми ж хочемо дійти до кожної громади? То як без Інтернету, без просування текстів по форумах, запрошень, залучень до обговорення протягом року. В нашій конференції, як ми вже згадали, брало участь десь 70 чи 80 учасників. Буде запис, то його подивиться ще 20. Це замало, як ми хочемо результату, а не галочки.

Поговоримо з колегами - то, може, щось допишемо.

---

10.11 тут 29 переглядів і є контакт з трьома колегами, поки що не надто виразний, але сподіваюсь, що з часом буде що показати. А для цього я тут і зараз започатковую Зум-клуб: Світлана Кузьміна, Наталя Фенько та Светлана Нестуля в нього запрошені і як тільки вони десь (може просто у ФБ) напишуть коротенький текст про свої враження від конференції, я відразу посилання на акаунт відкоригую. Ні, ну може вони вже готують фундаментальну статтю для якогось сайту - тим краще, поспішати нам нема куди, маємо час. Головне щоб процес комунікації не пішов у пісок, знаєте, чи у свисток - це кому який образ більше до вподоби.

13.11 тут вже 55 переглядів, але до розмови ніхто не приєднався. Те саме і 15.11: 65 переглядів і жодних реакцій. Тоді будемо шукати інтересантів по різних форумах? До 22.11 назбиралось 135 переглядів, кілька лайків і на тому ми завершуємо.





4 коментарі:

  1. Повчально, головне з життя взято, тому уже не слова, а напрям до дії -ДІЛА!?

    ВідповістиВидалити
  2. Анонім- Ярослав Климовський

    ВідповістиВидалити
  3. Спасибі, пане Ярославе, зараз тут 18 переглядів і жодної відповіді від запрошених учасників тої імпрези. Відтак чи буде анонсований діалог, продовження розмови, невідомо. Втім, як курс на Діло підтриманий, то сформулюю, що б тут було ідеалом. Директор школи, який мріє про шкільну газету. От би ми з ним попрацювали! Залучили б усіх його пенсіонерів, показали клас. Я точно знаю, що потенціал цих людей величезний, але вони (про це було на Зумі) якось так якщо і не затуркані, то пригнічені. І загальною атмосферою, і, що вже там приховувати, байтами-хабами-коворкінгами. Тут би я їх підбадьорив належним чином. Але головне, звісно, директор. Який би ставив справжні реальні і поважні завдання. Ну, мрії тримають віру?

    ВідповістиВидалити

Будь ласка, не вагайтесь, Ваша думка важлива.